"Looking For A Kiss" as written by and David Johansen....
When I say I'm in love, you best believe I'm in love, L-U-V

I always saw you just before the dawn
When all the other kids, where just draggin' along
I couldn't believe the way it seemed to be
Rememberin' the things, you used to say to me

About you know I can't be wastin' time 'cause I gotta havemy fun
I gotta get some fun
I got to keep on movin'
Can't stop 'till it's all done
And never done

Well, listen when I tell ya, got no time for fix
'Cause I just gotta make it, can't afford to miss
And there's one reason, I'm tellin' you this
I feels bad
And I'm a-lookin' for a kiss

Well, wontcha tell me, why those kids are movin' so slow
Is it just that they don't have a place to go?
When the day starts breakin', the sun is gonna shine
It's hard to sleep, if I been cryin'

And all the old ladies they are on their way to church
You go to church
I'm beggin', will I be a-roamin' while I'm looking, got to tend to my search
I keep on searchin'

Well, listen when I tell ya, you got no time for fix
'Cause I just gotta make it, can't afford to miss
If there's one reason, I'm tellin' you this
I feels bad, bad, bad
And I'm lookin' for a kiss

Well, I been lookin' for a real hot kiss
Come on, kiss me!
Aaaaah-ooooh!

You think it's bad, but you know it's true
So why won't you just let me live, baby?
When I'm lookin' for a kiss

When everyone goes to your house, they shoot up in your room
Most of them are beautiful, but so obsessed with gloom
I ain't gonna be here, when they all get home
They're always lookin' at me, they won't leave me alone
I didn't come here, lookin' for no fix
I-I-I know, I been houndin' the street all night, oh, late baby
Justa lookin' for a kiss

I need a fix and a kiss
I need a fix and a kiss
I need a fix and a kiss
I been looking for a kiss

I didn't come here, lookin' for no fix
I-I-I know, I been haulin' booty, all night long, baby
Just lookin' for a kiss


Lyrics submitted by stubenedict

"Looking for a Kiss" as written by David Johansen

Lyrics © Warner/Chappell Music, Inc.

Lyrics powered by LyricFind

Looking For A Kiss song meanings
Add your thoughts

7 Comments

sort form View by:
  • 0
    General CommentWhen I Say I'm In Love, You Best Belive I'm In Love, L-U-V

    Haha. Great Song
    Staticburn89on April 10, 2005   Link
  • 0
    General CommentThis is a rock'n'roll masterpiece. Ramones started punk but the New York Dolls paved the way.
    AudiDriveron December 20, 2006   Link
  • 0
    General CommentThe Dolls paved the way, but Velvet Underground ripped up the old roads.
    gandalfeon January 30, 2007   Link
  • 0
    General CommentThis is a song that compares love/lust with heroin addiction. "Looking for a Kiss."
    worthlesshippieon January 31, 2007   Link
  • 0
    General Commentvelvet underground TORE IT TO SHrEDS.
    lol.
    both great bands.
    and i love johansens little intro =D
    AladdinInsaneon July 16, 2007   Link
  • 0
    General Commentthen poser bands fucking ruined it

    Ramones, NY Dolls, and Velvet are all fabulous beyond compare
    musicismy1luvon February 09, 2008   Link
  • 0
    General CommentWanting a pick-me-up that isn't heroine for once.
    And not really being able to find one.
    mightyvagueon March 21, 2008   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain