"Forget" as written by and Marina Lambrini Diamandis....
Sometimes I think I'm not that strong
But there's a force that carries me on
Sick of my small heart, made of steel
Sick of the wounds that never heal (Never heal)

'Cause I have lived my life in debt
I've spent my days in deep regret
Yeah, I've been living in the red
Oh, 'cause I can't forgive and I can't forget
Forget

Forget, forget, forget, forget
Ain't no time to regret
Yeah, it's time to forget

Ever since I can remember
Life was like a tipping scale
Like an abacus I played with
Counting every win and fail

'Cause I have lived my life in debt
I've spent my days in deep regret
Yeah, I've been living in the red
But I wanna forgive and forget

Forget, forget, forget, forget
Ain't no time for regret
Yeah, it's time to be letting go

Oh baby, you know
What I'm talking about
Got nothing to lose and nothing to prove
Oh baby, I'm bowing out
I'm bowing out

Yeah, I've been dancing with the devil
I love that he pretends to care
If I'll ever get to heaven
When a million dollars gets you there
Oh, all the time that I have wasted
Chasing rabbits down a hole
When I was born to be the tortoise
I was born to walk alone

Forget about it
Forget about it
Forget about it

Forget, forget, forget, forget
Ain't no time for regret

I'm gonna leave the past behind
I've had enough, I'm breaking through
No pressing stop, erase, rewind
That chain of thought that followed me

I've put my money where my mouth is
For the first time in my life
I've made mistakes, but I believe that
Everything was worth the fight
'Cause in the end, the road is long
But only 'cause it makes you strong
It's filled with peaks and twists and turns
Sometimes you have to learn to forget about it


Lyrics submitted by dlsfjdsfdsfsadfd

"Forget" as written by Marina Lambrini Diamandis

Lyrics © Warner/Chappell Music, Inc.

Lyrics powered by LyricFind

Forget song meanings
Add your thoughts

2 Comments

sort form View by:
  • +1
    General CommentThis song literally describes everything I've been and am going through. Sometimes - well,most times - I don't think I can rise above depression anymore,but once it dies down,something keeps me going despite every good reason I have inside to end it all. I have spent my life in debt to my friends and family for being so disconnected and ungrateful and leeching off of their loyalty and help,and I regret being this way. It's all because I can't bring myself to just forget the sadness and all of my insecurities and forgive myself for the constant self-deprecation; that's really what life is about,even according to this song: forgetting that life is difficult doesn't make it so difficult. There is no time to wallow in regret; your life gets shorter by the minute.

    Ever since I recognized this deep sadness,I've weighed my epiphanies and my defeats and wondered what life really consisted of. Are we destined for darkness with insignificant,chance sightings of light,or is it that we're just not looking at life in the best way? Not knowing the answer really makes you go insane! Firing and ricocheting from joy to emptiness takes the worst toll on your emotional well-being,but you start to realize that you need to forget taking score.

    It kind of seems like when she sings,"Baby,you know," that she's talking to herself. You know,treating herself more gently than she has been because she's at rock bottom,and there's nothing she has to prove and nothing she has that she can lose anymore. I wanna bow out too; I'm tired of worrying about that reputation.

    "Yeah,I've been dancing with the devil; I love that he pretends to care if I'll ever get to heaven when a million dollars gets you there." I only recently understood what this line means,honestly. Sadness and all those dark feelings make you think they comfort you and lead you a little more to becoming a genuinely happier person,but these feelings are persistent and daily. They are there to ruin you,and this "heaven" it seemingly cares that you reach is easy (for her) to reach (a million dollars/she's wealthy) and is shallow because that heaven is actually depression and emptiness. This line could mean so many different things though,and that's just my take.

    I've definitely wasted a lot of time chasing fantasies such as feeling like I truly fit in with most of society,other people,their interests,and their passions,when I've known deep down that I was born different,unknown whether happily or mistakenly. I go at a slower pace with life,and I admire simple things and nature and strangers that pass by and everything in-between. Nobody wants to stay back and walk with the tortoise,so I've expected and dealt with the unavoidable loneliness of it all. All I can do is forget about it and try my best to live.

    My past is full of embarrassment and regret and uncomfortable states of mind,and I'm gonna need leave it all behind some time. It's simply not worth it to keep bringing it up out of the grave and grieving over stupid mistakes that I can't change. I have to follow through with all the philosophies I've told myself I believe in. I need to remember that everything I've done has brought me to where I am and finally feel like I'm on the right track.

    The last four lines are really what get me. They're just so comforting and true. Most of our moments of joy come from distraction,and I used to feel so against this. What's the use in hating that fact? Sometimes you have to learn to forget about how much life can feel like shit.
    Toonlink13on August 22, 2015   Link
  • 0
    Song MeaningThis song could be about trying to be more vulnerable and trying to forget the past mistakes she's made.
    ElectrasJewelson May 06, 2015   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain