Verse 1:
How you gonna take this? like a Man or a bitch?
you gon' get it on nigga or you gon' snitch?
I represent niggas in the hood gettin' rich
man, I stack chips and I unload clips
after 3 Summers in the joint I thought life was hard
some niggas started fightin', some niggas found God
you know me, started sellin' leek in the yard
yo, I ran into niggas who used to have Hummers
big as Hell in the joint wearin' '86 numbers
damm Dog, you been in here that long?
you could think that, but say that and yo' ass is dead wrong
a convo is only three words, "yo whattup"
you ain't gotta work out to leave this bitch cut up
let a nigga find out you on some goin' home shit
and you tryin' to bounce without payin' a loan, shit
some niggas beat cases on the strength of they cream
after the witnesses disappeared on the strength of they team
I'm hard as Hell to get along wit' so it never fails
a nigga I got beef with end up in the same jail
he had a L rolled in bible paper blowin' the lye
I sent him a little kite just to be blowin' his high
and when I shot you in NewYork why would I box you now?
If I catch you in the yard I'm'a ox you down
niggas you think is real really can't hold they own
I'll have 'em on some E.T. shit tryin' to phone home
in here a gemstar is like a Nine Milly chrome
it's similar, infact they'll both split ya dome
scars are souvenirs, niggas always take 'em home.

Chorus -
You got blown over the jack? (that ain't gangsta)
Your Man ran when you got clapped? (that ain't gangsta)
rockin' a vest with no gat? (that ain't gangsta)
you only a thug when you rap? (that ain't gangsta)
niggas jooked you for your track? (that ain't gangsta)
you ran to other thugs to get it back? (that ain't gangsta)
niggas ran off with your packs? (that ain't gangsta)
If you ain't bustin' ya gat (that ain't gangsta)

Verse 2:
You'd call me an Animal if you seen me livin' on lock
I stay in a box cats be shook when I'm visitin' pop-ulation
when I walk by, niggas like "Fifty don't play Son"
"yeah, somethin' really wrong with that nigga..."
max out, I'm goin' straight for the glock
bust a u-turn, I'm goin' straight to the block
the things that'll happen if niggas say I can't eat
down goes the window....out goes the heat
I'll make the whole block look like a fuckin' trackmeet
some get it in the leg, some get it in the back
some get it in the foot, bleed all over their airmax
nigga pump my packs or pay poor tax
it's extortion, it happens in the hood often
claim more lives than choices, free abortions
Rich Nice says I got a problem with the dice
'cause I put the title to the Benz on the line twice
I rock shit 'cause I stay on that block shit
that 9mm Ruger to your knot shit
see the difference is I'm real and you not, kid
I still stash crack money in my sock, shit
ya'll niggas wanna pop shit? I pop clips
leave with your blood on my mink in the drop Six
Guiliani and Pataki can't stop this
since '86 my whole clique pop Criss.

Chorus
5-5-1 BLLLAAAP BLLLAAAP!!
1-3-4 BLLLAAAP BLLLAAAP!!
What the fuck you know about that?


Lyrics submitted by Ice

That Aint Gangsta song meanings
Add your thoughts

6 Comments

sort form View by:
  • 0
    General CommentYea its not "gangsta" because it requires intelligence.
    brainchildon March 04, 2003   Link
  • 0
    General Commentwow...
    QuEeFeRon March 15, 2003   Link
  • 0
    General Commentbeing owned by suits ain't gansta either
    szorkoon August 25, 2005   Link
  • 0
    General CommentBeing self-obessed, sexist prick isnt gangsta either, thats being 50 cent, the twat.

    His lyrics are so meaningless and I cant believe that his songs have such an influence over teenagers who listen to him. I know why because they are chavs.

    If you're a girl and wish to be the sad hoe grinding on his knee, you'll only need experience in being a hoe, so you got alot of men to fuck and lots of money for surgery.

    If you're a guy wishing you were 50 cent, my friend you are just sad and delluded. Be yourself not someone else.
    Randomhugson March 22, 2006   Link
  • 0
    General CommentThis song is pathetic, as is all of his work. Yeah, at times it may be catchy, but it's pathetic that he's making millions of dollars by bragging about his money. It only encourages people to become more materialistic, sexist, racist, and violent, which is exactly the opposite of what the world needs. People worship this talentless rapper and throw away their lives to be as "gangsta" as him. Exactly what the world needs (major sarcasm, obviously).
    My_Iron_Lungon July 21, 2006   Link
  • 0
    General Commentthies man suckes all he does is mack pepple more rasest
    his only faens are preteen suberban pepple
    highlander925on May 22, 2007   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain