The following is a true story
Only the names have been changed
To protect the guilty -

Well I left my job in my home town
And I headed for the smoke
Got a rock 'n' roll band and a fast right hand
Gonna get to the top
Nothing's gonna stop us, no nothing

So if you've got the money, we've got the sound
You put it up and we'll put it down
If you got the dollar, we got the song
Just wanna boogie woogie all night long
Yeh boogie

I got holes in my shoes
I got holes in my teeth
I got holes in my socks
I can't get no sleep
I'm trying to make a million

And I got patches on the patches
On my old blue jeans
Well they used to be blue
When they used to be new
When they used to be clean

But I've got a Momma whose a hummer
Whose keeping me alive
While I'm in the band doing drinking with the boys
She's working 9 to 5
She knows her place that woman

Just you wait -
One of these days see me driving round town
In my rock 'n' Rolls Royce with the sun roof down
My bottle of booze
No summer time blues
Shouting out, "Look at me"
In my rock 'n' roll voice

Ain't no fun waiting round to be a millionaire
Ain't no fun waiting round to be a millionaire
"Hey hello Howard, how you doin', my next door neighbour?"
"Oh yea... Get your fuckin' jumbo jet off my airport"


Lyrics submitted by Demau Senae


Ain't No Fun song meanings
Add your thoughts

10 Comments

sort form View by:
  • 0
    General CommentThe song is obviously about Angus and the boys lamenting about the hard road they'd had on the road up to the point he album made.

    They were poor ("I got holes in my shoes, I got holes in my teeth, I got holes in my socks, I can't get no sleep") amd they just wanted to make it big.

    Bon and the boys dream takes on an "I told you so attitude with the lines, "Just you wait - One of these days see me driving round town in my rock 'n' Rolls Royce with the sun roof down, my bottle of booze
    No summer time blues, shouting out, "Look at me"
    In my rock 'n' roll voice" and even going so far as to tell their next door neighbor, "Hey hello Howard, how you doin'? Oh yea... Get your fuckin' jumbo jet off my airport!"

    Looks like they finally made it, too!
    innerflameon January 05, 2005   Link
  • 0
    General Commentusually, AC/DC avoid working blue, prefering to use innuendo and be a bit clever. But Bon decided "fucking" was just what he needed. Mmm...
    Avram Fawcetton November 04, 2005   Link
  • 0
    General CommentThe songs full name is Ain't no fun waiting around to be a millionare
    ACDCROCKSon February 25, 2006   Link
  • 0
    General CommentI love the beginning of this song, and I love the song period. They were always writing songs about being on the road and being famous and being rich...it's great. I love the "I got holes in my shoes, I got holes in my teeth, I got holes in my socks." Some of their lyrics were just hilarious. They always wrote about how great they were gonna be, and how great they were, but their overly pompous attitude towards theirselves always showed that they weren't taking themselves that seriously, which was and is a refreshing change for a band.
    .Three.Lefts.on May 30, 2006   Link
  • 0
    General CommentMy favorite part of the song: "Hello, Howard, how you doin', my next door neighbour? Oh, yeah...Get your fuckin' jumbo jet offa my airport!"
    johnsonator357on August 30, 2006   Link
  • 0
    General CommentThis is one really underated song. this song is about basically the bad part of the rock n roll dream sorta like it's a long way to the top great song
    spooner113on April 06, 2007   Link
  • 0
    General CommentThis is one really underated song. this song is about basically the bad part of the rock n roll dream sorta like it's a long way to the top great song
    spooner113on April 06, 2007   Link
  • 0
    General CommentRock 'N' Rolls Royce - don't get much better
    nagromnaion August 23, 2007   Link
  • 0
    General CommentActually, the "hello Howard" line is a reference to billionaire Howard Hughes and his jumbo jets.
    evikjameson January 29, 2008   Link
  • 0
    General CommentThe reference to "summer time blues" is actually to "Summertime Blues" (1958) is a 12-bar blues standard song by Eddie Cochran and Jerry Capehart about the trials and tribulations of teenage life in America. (Wikipedia.com)
    evikjameson January 29, 2008   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain