"Why I Love You" as written by Mary Sawyer, Tony Camillo, Kanye Omari West, Shawn Carter, Mike Dean, Philippe Cerboneschi and Hubert Blanc-francard....
Let's go
Hov!
Uh huh, Hov'
You, are, not, ready
Hov', unstoppable, Dynasty, young Hova

I'm a hustler baby (I'm a hustler)
I just want you to know (Wanna let you know)
It ain't where I been (It ain't where I been)
But where I'm bout to go (Top of the world!)
Now I just wanna love you (just wanna love you)
But be who I am (you know you love me)
And with all this cash (mo' money, mo' problems)
You'll forget your man
Now give it to me
Gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
But don't bullshit me
C'mon, gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff

When the Remi's in the system, ain't no tellin'
Will I fuck 'em will I diss 'em, that's what they be yellin'
I'm a pimp by blood, not relation
Y'all be chasin, I replace them, huh?
Drunk off Crist', mami on E
Can't keep her little model hands off me
Both in the club, high, singing off key
"And I wish I never met her at all"
It gets better, ordered another round
It's, about, to go, down
Got six model chicks, six bottles of Crist'
Four Belvederes, got weed everywhere
What do you say, me, you, and your Chloe glasses
Go somewhere private where we can discuss fashion
Like, Prada blouse, Gucci bra
Filth marked jeans, take that off

What do you say, me, you, and your Chloe glasses
Go somewhere private where we can discuss fashion
Like, Prada blouse, Gucci bra
Filth Mart jeans, take that off
Give it to me
Gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
But don't bullshit me
C'mon, gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
I said give it to me
Gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
But don't bullshit me
Mama, gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff

Yeah, save the narrative, you savin' it for marriage
Let's keep it real ma, you savin' it for karats
You wanna see how far I'm a go
How, much I'm a spend but you already know
Zip, zero, stingy with dinero
Might buy you Crist', but that about it
Might light your wrist, but that about it
Fuck it, I might wife you and buy you nice whips
Ma, but you really gotta ride nice dick
Know how to work your hips and your head's priceless
Profess you love the Hov', and I'll never let you down
Get you bling like the Neptune sound
Okay, hot Hov', too hot to hold
Ladies love me long time like 2Pac's soul
Only way to roll, Jigga and two ladies
I'm too cold, Motorola, two way page me, c'mon

Give it to me
Gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
But don't bullshit me
C'mon, gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
I said give it to me
Gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
But don't bullshit me
Mama, gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
I'm a hustler baby (uh, Hov')
I just want you to know (Hov')
It ain't where I been
But where I'm bout to go (Hov', Hov')
Now I just wanna love you (young Hova)
But be who I am (know you love me)
And with all this cash (mo' money, mo' problems)
You'll forget your man

Yeah, yeah, yeah
Same song, I'm back, been around the world
Ro-mancing girls that dance with girls
From, Club Cheetah, to Club Amnesia
The Venus in L.A., Bubblin' in Dublin
Can't deny me, why would you want to
You need me, why don't you try me
Baby you want to, believe me, Hov'!

Give it to me
Gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
But don't bullshit me
C'mon, gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
I said give it to me
Gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff
But don't bullshit me
Mama, gimme that funk, that sweet, that nasty, that gushi stuff

You gotta,
Give it to me
Uh, uh huh


Lyrics submitted by JamzXIV

"I Just Wanna Love U" as written by Christopher Wallace Chad Hugo

Lyrics © SONGS MUSIC PUBLISHING, Sony/ATV Music Publishing LLC, ST MUSIC LLC., Universal Music Publishing Group

Lyrics powered by LyricFind

Why I Love You song meanings
Add your thoughts

1 Comment

sort form View by:
  • 0
    TranslationAww man, this song so perfectly captures the feelings, emotions and resentment that come from deep heart-wrenching betrayal. This song is obviously Jay's interpretation and misgivings about the events that transpired surrounding the fall of his record label/imprint roc-a-fella records.

    Business and creative differences between himself and Dame Dash, the fallout with Beanie Siegel, Cam'Ron, State Property etc. The decision Kanye made about his future...all of these things contributed to a complete and utter disaster which was the fall of one of the greatest hip hop dynasties of the era.

    In the song Jay states

    "I tried to teach niggas how to be kings
    And all they ever wanted to be was soldiers"

    Powerful powerful statement. I'm sure this line can apply across all color lines and creeds, but in my opinion, none so much as in the black community. Differences in opinion, the willingness to put your ego aside, the willingness to accept mentorship and grow into something larger than yourself. All symptoms of illness that are perpetuated and cast amongst our youth by the very same music and lifestyle that we adore. I wouldnt even have to be in the room to tell you that there was probably always a strong resentment toward Jay for the direction he was taking in his lead. It's obvious now as we see Jay-Z has risen to prominence, and all of those who have fallen by the wayside publicly express the ill will they've had all along (Of course this is assuming the talk about secret societies, selling of the soul, human sacrifice and all that other unsubstatiated BS you hear about Jay-Z isn't true...another conversation for another time)

    Anyway, other notable lines...

    "Showed love to you niggas
    You ripped out my heart and you stepped on it
    I picked up the pieces, before you swept on it
    God damn this sh*t leaves a mess don't it
    Shit feelin' like death don't it"

    How can I expand upon that? Betrayal...the loss of companionship...the loss of trust, the money, the time, the energy, the secrets, the future, mutual friendships, the intimate moments, the life lessons and experiences you had with this person, that space in your heart and mind that you lean upon when you think about the best of times in life...all lost. It feels like death, don't it?

    Pretty much the entire last verse, but the Caesar line was especially poignant.

    "Caesar didn't see it so it ceased to exist
    So the nigga that killed him had keys to his sh*t"

    The possibility just didnt exist...Ceasar would not have imagined in a million years that the MF that would stab him in the back would be Brutus, his main man. How?

    Love this album, this is my favorite song on the album, great stuff.
    pworsh67on November 09, 2012   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain