"Boom Boom Pow" as written by Stacy Ferguson, William Adams, Allan Pineda and Jaime Gomez....
Gotta get that
Gotta get that
Gotta get that
Gotta get that that that

Boom boom boom (Gotta get that)
Boom boom boom (Gotta get that)
Boom boom boom (Gotta get that)
Boom boom boom (Gotta get that)

Boom boom boom
That boom boom boom
That boom boom boom
Boom boom boom

Yo, I got the hit that beat the block
You can get that bass overload
I got the that rock and roll
That future flow

That digital spit
Next level visual shit
I got that (Boom boom boom)
How the beat bang (Boom boom boom)

I like that boom boom pow
Them chickens jackin' my style
They try to copy my swagger
I'm on that next shit now
I'm so 3008
You so 2000 and late
I got that boom boom boom
That future boom boom boom
Let me get it now

Boom boom boom (Gotta get that)
Boom boom boom (Gotta get that)
Boom boom boom (Gotta get that)
Boom boom boom (Gotta get that)

Boom boom boom
That boom boom boom
That boom boom boom
Boom boom boom

I'm on that supersonic boom
Y'all hear the spaceship zoom
When when I step inside the room them girls go ape shit, uh
Y'all stuck on super A-shit
That low-fi stupid 8 bit
I'm on that HD flat
This beat go boom boom pow

I'm a beast when you turn me on
Into the future Cybertron
Harder, faster, better, stronger
Text the ladies longer, 'cause
We got to beat that bounce
We got to beat that pounds
We got the beat that 808
That the boom boom in your town
People in the place
If you wanna get down
Put your hands in the air
Will.I.am drop the beat now

Yep yep, I be rockin' the beats (Yep, yep)
I be rockin' the beats (Yep yep yep, yep)

Here we go, here we go
Satellite radio
Y'all getting hit with the (Boom boom)
Beats so big I'm steppin on leprechauns
Shitin' on y'all you with the (Boom boom)
Shitin' on y'all you with the (Boom boom)
Shitin' on y'all you with the
This beat be bumpin' bumpin'
This beat go boom boom

Let the beat rock, let the beat rock, let the beat rock

This beat be bumpin' bumpin'
This beat go boom boom

I like that boom boom pow
Them chickens jackin' my style
They try to copy my swagger
I'm on that next shit now
I'm so 3008, you so 2000 and late
I got that boom boom boom
That future boom boom boom, let me get it now

Boom boom boom (Gotta get that)
Boom boom boom (Gotta get that)
Boom boom boom (Gotta get that)
Boom boom boom (Gotta get that)

Boom boom boom
That boom boom boom
That boom boom boom
Boom boom boom

Let the beat rock (Let the beat rock)
Let the beat rock (Let the beat)
Let the beat rock (Let the beat rock, rock, rock, rock)


Lyrics submitted by KT-, edited by trerellc

"Boom Boom Pow" as written by Jaime Gomez Allan Pineda

Lyrics © Sony/ATV Music Publishing LLC, BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC

Lyrics powered by LyricFind

Boom Boom Pow song meanings
Add your thoughts

41 Comments

sort form View by:
  • +4
    General CommentThis song is RUBBISH. This band is RUBBISH. Fergie is RUBBISH.
    BoneWeaponon July 07, 2009   Link
  • +2
    General Commenti think this is a total stab at lady gaga's poker face

    "them chickens jockin my style, they try to copy my swagger, i'm on that next shit now, i'm so three thousand and eight, you so two thousand and LATE"

    i.e. black eyed peas' song my humps from 2005, v.s. the 3rd verse in poker face:
    "i won't tell you that i love you kiss or hug you cus i'm bluffin with my muffin i'm not lyin im just stunnin with my love-glue-gunnin"
    where she takes on the same voice and "bambi rhyming" as fergie in my humps. but she's 3 years late.
    jenfrrevaon April 08, 2009   Link
  • +1
    General Comment"I'm so 3008, you so 2000 and late" is the only line that really sticks out to me. It's one of those catchy mindless songs though.
    dengeiston April 08, 2009   Link
  • +1
    General CommentI love love Fergie's part there. -I got that boom boom pow, them chickens jackin' my style, they try to copy my swagga, i'm on that next shit now, i'm so 3008, you're so 2000 and late, i got that boom boom boom, that future boom boom boom, let me get it now-

    This song is obviously about the beat of their music. Luv this song!!!!!! two thumbs up!
    maplegirl6on May 12, 2009   Link
  • +1
    General Commentto me this song incorporates alot of the different styles we hear in pop radio these days. The vocoder, the 'haters' that diss them, the crazy infectious beats, the repetition, the talking about nothing.... it's almost satirical or like a parody. Its like they made a list of things that make a hit record and this is what came out of that formula, yet it still has this original sound although its brought nothing new at all.

    I HATE the BEP and I fuckin' jizzed when will i am died in the new x-men movie but this song will be on my list of favourite songs of all time. It displeases me but this song is too good to be true. I secretly scan the radio in search of it.
    Blackmofasa9on May 17, 2009   Link
  • +1
    General CommentThis song is atrocious. I wouldn't care but I hear it everywhere I go. Freaking terrible.
    4barbelaon June 24, 2009   Link
  • +1
    General CommentIt's a BEP song, guys. It's for dancing... it's not going to have the lyrical depth of a Bob Dylan tune.
    The song is great.. Video matches it perfectly.

    It's all about being on the 'next level' compared to the other musicians/artists today.

    And these are the lyrics to Taboo's part:

    I'm on the supersonic boom
    Y'all hear the space ship zoom
    When when I step inside the room them girls go apeshit, uh
    Y'all stuck on Super-8 shit
    That low-fi stupid 8-bit
    I'm on that HD flat
    This beat go boom boom pow

    (Super-8 was a really old format for VCR tapes, and 8-bit describes electronic sound. 8-bit is not very good - something like the old Nintendo NES sounds. Most modern games use 32 or 64-bit sound now.
    TheMonolithon July 24, 2009   Link
  • +1
    My Interpretation"We got the beat, that 808"

    This is a reference to the Roland TR-808 drum machine, which features prominently in this song.

    en.wikipedia.org/wiki/…

    To me, 'Boom Boom Pow' is itself a tribute to the legendary 808 and the gut-wrenching sub-bass it can churn out on its kick drum sounds. Like a lot of us, BEP would have grown up listening to music featuring the 808, and I think this song is mainly a tribute to it.
    sprocketsnailon September 14, 2009   Link
  • 0
    General Commentthe ?? marks are:

    yall stuck on super apeshit
    that low-fi stupa aa--bi.

    it's not supposed to say anything,
    it's the previous line chopped & shit.

    this song is sick.
    always loved them.
    thrwmyhrtawy.on March 16, 2009   Link
  • 0
    General Commentsorry for the mega posts.

    but it's
    Y'all hear the space SHIP zoom
    not shit.
    thrwmyhrtawy.on March 16, 2009   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain