"Cleaning This Gun (Come On In Boy)" as written by Marla Cannon-goodman and Casey Michael Beathard....
The Declaration of Independence
Think I could tell you that first sentence
But then I'm lost

I can't begin to count the theories
I've had pounded in my head
That I forgot

I don't remember all that Spanish
Or the Gettysburg address
But there is one speech from high school
I'll never forget

Come on in, boy, sit on down
And tell me about yourself
So you like my daughter, do you now?
Yeah, we think she's something else
She's her daddy's girl
Her mama's world
She deserves respect
That's what she'll get
Ain't it, son?
Hey, y'all, run along and have some fun
I'll see you when you get back
Bet I'll be up all night
Still cleanin' this gun

Well, now that I'm a father
I'm scared to death one day my daughter
Is gonna find
That teenage boy I used to be
That seems to have just one thing on his mind

She's growin' up so fast
It won't be long before
I'll have to put the fear of God into
Some kid at the door

Come on in, boy, sit on down
And tell me about yourself
So you like my daughter, do you now?
Yeah, we think she's something else
She's her daddy's girl
Her mama's world
She deserves respect
That's what she'll get
Ain't it, son?
Hey, y'all, run along and have some fun
I'll see you when you get back
Bet I'll be up all night
Still cleanin' this gun

Now it's all for show
Ain't nobody gonna get hurt
It's just a daddy thing
And, hey, believe me, it works

Come on in, boy, sit on down
And tell me about yourself
So you like my daughter, do you now?
Yeah, we think she's something else
She's her daddy's girl
Her mama's world
She deserves respect
That's what she'll get
Ain't it, son?
Hey, y'all, run along and have some fun
I'll see you when you get back
Bet I'll be up all night
Still cleanin' this gun

Son, now y'all buckle up and have her back
By te... let's say about 9:30
Drive safe


Lyrics submitted by jls54

"Cleaning This Gun (Come on in Boy)" as written by Casey Michael Beathard Marla Cannon-goodman

Lyrics © Sony/ATV Music Publishing LLC

Lyrics powered by LyricFind

Cleaning This Gun (Come On In Boy) song meanings
Add your thoughts

9 Comments

sort form View by:
  • +1
    General CommentThis is like my dad's song for me! hahah
    He heard it on the radio and told me and my sister to listen. Everytime I hear it I think of him now. :P
    Last week, I went on my first date, and my dad said "Remember the song..." haha I <3 my dad! :)
    stepdancer6on February 08, 2010   Link
  • 0
    General Commenthaha this cracks me up! lol
    ohplease(!)on September 27, 2007   Link
  • 0
    General Commentthis song is great. I can just imagine a young kid freaking out. haha
    boost02on September 30, 2007   Link
  • 0
    General CommentThis song is just like my daddy. Boyfriends quake in fear at the door. Haha.
    our_hearts_desireon November 03, 2007   Link
  • 0
    General Commentthis is just like my daddy... as long as thay aing gangsta fied he okay with it really though
    rebelchicon November 09, 2007   Link
  • 0
    General Commentmy dad told me about this song.
    ahaha
    && i first listened to it when my dad & my bf
    were in the same room.
    it was highly entertaining..

    oh i love this song by the way
    beckafaceon November 30, 2007   Link
  • 0
    General CommentTo all the girls out there
    THIS IS OUR FATHERS BEWARE!!!
    This thing (i have been told) happened to my dad when he picked up my mom on their first date and yes, this will happen to me but there will be my dad and my uncle and possibly others as well, I'm just bracing myself!!
    But if it wasnt for our daddys to tell us what kind of guy we need and to set an example to which we hold all guys, we'd all be in a worse of place!!!
    ovrwrkd&undrpaidon January 03, 2008   Link
  • 0
    Lyric Correctionhey, believe me, man it works...This song makes me think of my ex, her daddy was just like this song lol i'm 22 years old and he scared the hell out of me.
    XXX729on June 10, 2012   Link
  • 0
    General CommentMy parents and my ex boyfriend's parents were friends, so my father never had to do anything like this. He and my older brother just teased me about our relationship. My older brother found our first kiss funny and made a big deal out of it, and my father wanted to see it happen again. Those weren't his exact words, but I can tell it's what he meant.
    seeingon January 31, 2015   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain