"Six Feet Under" as written by Travis Dean Bailey, David Edison Bunton, Joshua Michael Childers, Eric Allan Koruschak and Paul Ebersold....
Oww

We are your silver line in the sand
We take your bullets and we make your stand
A scatter shot payment for each and every sin

Through storms of lead
We screamed and bled
Don't tread on me she said
We're all unclean from all I've seen
And gotta wash this from my dreams

???
???
Our heavy hearts beating like thunder
The bastard sons brought home again
Our heart beats still we're six feet under

Nobody knows the trouble we've been
Or if we'll ever get back again
A scatter shot prayer
God save us and amen

Through storms of lead
We screamed and bled
Don't tread on me she said
We're all unclean from all I've seen
And gotta wash this from my dreams

???
???
Our heavy hearts beating like thunder
The bastard sons brought home again
Our heart beats still we're six feet under

Through storms of lead
We screamed and bled
Don't tread on me she said
We're all unclean from all I've seen
And gotta wash this from my dreams

???
???
Our heavy hearts beating like thunder
The bastard sons brought home again
Our heart beats still we're six feet under

???
Six feet under
The bastard sons brought home again
Six feet under


Lyrics submitted by sexpanther

Six Feet Under song meanings
Add your thoughts

5 Comments

sort form View by:
  • 0
    General Commentsuch a large, yet amazing change in sound by The Showdown!
    ben850on May 22, 2007   Link
  • 0
    General CommentNot as Heavy as their first CD, but i think it sounds so much cleaner and better.
    Sonic Firestormon July 01, 2007   Link
  • 0
    General CommentThe unknown lines are "Were mice and men and might have beens"
    Sonic Firestormon November 11, 2007   Link
  • 0
    General Commentcome on dudes, its not super cool to use bastard in songs if youre a christain band. it makes me upset like dude. why would you do that. its a shame cuz the vocals are so good
    headbangforjesuson July 12, 2008   Link
  • 0
    General Comment"bastard son" means a son born out of wedlock... a girl can be called a bastard, too(although no one has ever called me one rofl)... but that line is actually taken out of the Bible... somewhere in Isaiah.. i forgot... but yeah.. The guys on Anvil and the Hammer Podcast explain it better than I do (if you like The Showdown you have to get The Anvil and the Hammer podcast)
    This is my FAVORITE song by The Showdown.. it's my ringtone lol...I reckon they sound better on Temptation Come My Way than their other albums...
    i can understand how you were upset that they said "bastard" because we've turned it into a swear word but it was in the Bible....
    UOxAlmostxWeddingxShowdownxon June 09, 2009   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain