My art is called egocentric-soft-porno.
Or maybe it's just narcisism...
My one and only subject
Goes from something like anything but
Me-ism

Wouldn't it be easier for beardsley?
He could drop the paintings,
And photograph his penis.
Or take pixxx of the chicks...
Yeah, you know what I mean...
Wouldn't it be better for Esher?
He could drop the math
And make it happen on his mattress
2 girls and a cam!
3 girls and a cam!
You put a dog there and you got polaroid scat

I ain't no artist
I am an artbitch
I sell my paintings to the men I eat
I have no portifolio
and I only show
Where there's free alcohol

I am so hardcore
I sell my crap and people ask for more...
Call me revolutionary
I poo on a plate and get it published on visionaire.
What I do, is called art-shit.
And don't you dare make fun of me
Cuz everything I do was featured on the pages of i-d!

I ain't no artist
I am an ar-bitch
I sell my paintings to the men I eat
I have no portifolio
and I only show
Where there's free alcohol

I ain't no artist
I am an artbitch
I sell my paintings to the men I eat
I have no portifolio
and I only show
Where there's free alcohol

Lick lick lick my art-tit
Suck suck suck my art-hole


Lyrics submitted by a town like paris, edited by Saraiva

Art Bitch song meanings
Add your thoughts

28 Comments

sort form View by:
  • +2
    General Commenthaha this song is amazing. i think suck my art-hole is particularly poetic. cuts me to the core.
    woobinon March 24, 2007   Link
  • +2
    General CommentDefinitely math. It sounds like she says math, and it makes sense in regards to Escher. I dunno if it's an attack on modern art in general, given CCS' sound/costumes/videos which are all pretty avamt-garde, more an attack on the fakers and posers who just do outragrious shit becvause they want to be able to call themselves artists.
    stygimolochon November 19, 2010   Link
  • +1
    General CommentANDY WARHOL
    femme mechanicson October 18, 2008   Link
  • +1
    General Commentits not meh or meth but MATCH.

    Since escher is famous for his artworks that have great detail to mathematical measurements and techniqual details.
    kittenfromplutoon September 22, 2009   Link
  • +1
    Lyric CorrectionIt's definitely Math not Meth. "Maurits Cornelis Escher (17 June 1898 — 27 March 1972), usually referred to as M. C. Escher was a Dutch graphic artist. He is known for his often mathematically inspired woodcuts, lithographs, and mezzotints. These feature impossible constructions, explorations of infinity, architecture, and tessellations.
    itloved2happenon June 27, 2011   Link
  • 0
    General Commentporn!
    masqueXofXredXdeathon August 20, 2006   Link
  • 0
    General CommentYou just can't analyze CSS.
    I LOVE THIS SONG. Holy crap.
    feel me loudon March 12, 2007   Link
  • 0
    General Commentits about being no good at the shit you do which is about 80% of the music industry, and basically you just put 2 fingers up to anyone cause your getting paaaiid
    leaveandletgoon March 27, 2007   Link
  • 0
    General Commentplease, stop pretending youre not that
    smallezerchinaon April 25, 2007   Link
  • 0
    General CommentThese lyrics just PERFECTLY sum up Andy Warhol...
    feel me loudon April 28, 2007   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain