Yo, let's take it back to the Maritimes man
Can't take yourself too serious
Do that thing you guys were doing

Fill your cup up then chug
Roll a joint up and get fucked
Ready for a kitchen party
Welcome to the Maritimes

Fill your cup up then chug
Roll a joint up and get fucked
Ready for a kitchen party
Welcome to the Maritimes

I'm from the East Coast of Canada, home of the bag pipe
Known for the fiddle players, beer and our keg price
Known for Alexander Keiths and the donair
Home of the Mooseheads but I don't really go there
We pay a buck for a litre of gas and
Smokes cost $10 a pack - damn
We always mix our tobacco with weed
It's just the way we always done it, shit is natural to me
So let me tackle the beat and unravel the scene
Let you people know what you never travel to see
We got battle MCs, we got story tellers
And we got awful MCs and corny motherfuckers
We got everything you wanna hear
Conscious to back pack, commercial to gangsta
R&B to abstract, grunge to rock, classical to country
So many artists working but no one making money
Welcome to the East Coast, home of the innocence
Still Pigeon Hold, as a farm or a fisher man
No major league teams, baseball or hockey
No urban radio just country and pop beats
I'm trying to shake these stereotypes
So give me space please, let me air out my life
I don't even eat fish, shit I never tried lobster
Can't play the fiddle, and never was a logger
But I swam in clean lakes, and enjoyed cool breezes
But Halifax harbours like swimming in diseases
We only known for Anne & Green Gable
Coal minds to Blue nose and P.E.I. potatoes
Maritimes, it's better than that
We livin' in another time so dead or with out
We got Universal Soul and Buck 65 and
The whole CTG and of course Classified
We got Back Burner, Good Night, Alpha Flight, Lock Down
Whiteboy, First Words, Trobiz and L-Town
And a million other artist, trying to get their flow heard
And let you know that we still workin' on these outskirts
We trying to blow like Halifax Explosion
Or maybe Anne Marie I know she's Nova Scotian
A Hurricane Juan blowing from the ocean
Either way it goes I'm still reppin for my coast man

Fill your cup up then chug
Roll a joint up and get fucked
Ready for a kitchen party
Welcome to the Maritimes

That's how we do it down here
Least that's how you think we do it down here
We all pile in the kitchen
Do it like this

Fill your cup up then chug
Roll a joint up and get fucked
Ready for a kitchen party
Welcome to the Maritimes

Welcome to the Maritimes


Lyrics submitted by Inoue versus Date

The Maritimes song meanings
Add your thoughts

4 Comments

sort form View by:
  • 0
    General CommentAwesome! I can totally relate to this song, being from the Maritimes...this song is right on!! Welcome to the Maritimes!!
    oh, and btw? the lyrics are a little bit off in a few places, but theres one mistake i have to mention...The Chorus!! most of it is right, except for the first line...it doesnt go 'Failure called the venture'...it actually goes 'Fill your cup up, then chug'. just so ya know. anyway, like i said...awesome song!!
    Wishmasteron January 12, 2006   Link
  • 0
    General CommentHaha my boyfriend is on the mooseheads.. Yeah.. don't go there Haha.. This song is SO right.. You won't even believe it. And one last time.. We do have the donair.. But the Mooseheads.. don't go there.. Google them and find out.
    KatiiLadiion May 30, 2006   Link
  • 0
    General CommentI don't know if this is just my opinion but i kinda saw this song sorta like eminem's-what if i was white and he's trying to brush of a sterio type
    SDRAWKCAB-FOWARDSon April 16, 2007   Link
  • 0
    General CommentLove this song, it's right on about everything, haha.
    Just had to mention, it's Anne Murray, not Anne Marie.
    amycaryson October 23, 2008   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain