I'm not scared of dying
And I don't really care
If it' s peace you find in dying,
Well then, let the time be near

If it's peace you find in dying
Well then dying time is near
Just bundle up my coffin
'Cause it's
Cold way down there
I hear that it's
Cold way down there, yeah
Crazy cold, way down there

And when I die, and when I'm gone
There'll be, one child born
In this world
To carry on, to carry on

Now troubles are many
There as
Deep as a well
I can swear there ain't no Heaven
But I pray there ain't no hell
Swear there ain't no Heaven
And I'll pray there ain't no hell
But I'll never know by livin'
Only my dyin' will tell, yes only my
Dyin' will tell, oh yeah
Only my dyin' will tell

And when I die, and when I'm gone
There'll be, one child born, in this world
To carry on, to carry on
Yeah yeah

Give me my freedom
For as long as I be
All I ask of livin'
Is to have no chains on me
All I ask of livin'
Is to have no chains on me
And all I ask of dyin' is to
Go naturally, only wanna
Go naturally
Here I go!
Hey hey
Here come the devil
Right behind
Look out children, here he come
Here he come, hey

Don't wanna go by the devil
Don't wanna go by the demon
Don't wanna go by satan
Don't wanna die uneasy
Just let me go
Naturally

And when I die, and when I'm dead
Dead and gone
There'll be
One child born, in our world
To carry on, to carry on


Lyrics submitted by Ostrich

And When I Die song meanings
Add your thoughts

8 Comments

sort form View by:
  • +1
    General Commentmaybe he thinks that with the death of someone baby is born to take the spot up?
    inbetweenmoleculeson April 02, 2006   Link
  • +1
    General Commenthes saying that death is not a factor to be scared of because when you leave earth a new baby will be born in return basically.
    PEACE makeron July 04, 2006   Link
  • +1
    General CommentThe one child born bit means he plans to father one child to replace himself. It doesn't imply the baby will be born at the same instant as his death.
    HawaiiJackon March 30, 2011   Link
  • +1
    My InterpretationI always interpreted the "one child born" line as a fairly generic reference to the continuation of life-- the singer is pointing out that life will continue even after his (or her, it was written by a woman after all!) own time ends.
    Dysperdison August 11, 2011   Link
  • 0
    General CommentThe general theme of this song is obviously death and passage into whatever comes after. The only thing I'm not sure about is the :one child born." If anyone has any insight on that, I'd like to hear it.
    Ostrichon April 15, 2005   Link
  • 0
    General CommentI'm thinking thats a reference to reincarnation? I dunno, i'm not familiar with the artist, but sounds like he thinks that when he dies he's gonna start over with a clean slate
    wtf black sockson July 04, 2006   Link
  • 0
    General CommentVery funny and insightful lyrics: "I can swear there ain't no Heaven But I pray there ain't no hell."
    norderon December 31, 2009   Link
  • 0
    My InterpretationI've always thought of the "one child born in the world to carry on" was a reference to the continuation of the soul through reincarnation. This child will "carry on" the existence of the singer into another lifetime. Just my 2 cents.
    jankouton February 27, 2013   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain