"Spend Some Time" as written by Gary Wright, Obie Trice, Marshall B. Iii Mathers, Luis Edgardo Resto, Stanley Bernard Benton, Curtis James Jackson and Steven Lee King....
If there's any bitches in this room
Then there's somethin' I gotta say
For all the fools
Who fell for the first
Girl who comes their way
I been down that road, and now I'm back
Sittin' on square one
Tryin' to pick myself up,
Where I started from

I never woulda thought that I'd see you out of control
Even though, my penis was deep down in your hoe
You should know between us we was like mates
Nothing could intervene us especially no hoes
You was more so the shalon type I chose
To more shows, haunted you nights
I suppose that's how it goes,
With time spent emotion grows
In the beginning friends, we decided to roll
So who's responsible when you get excited, explode
And Obie's grinning, then you invite that Obie's cold
But bitches they gon' talk, niggas they gon' hate
We established this way before we became mates
So what's required is that you chill with all that fire
Get your desire when I retire

Spend some time with me
I never thought that I'd find someone to be mine
Lord knows I was right cause you just crossed the line
Spend some time with me

I used to say I never met a girl like you before
Still ain't got a fuckin' clue as to who you truly are
Almost went as far as introducing you to my daughters
'Til you went as far as goin' and snoopin' through my drawers
Now I just feel stupid for the loop that you threw me for
Can't believe I almost flew the coop for some stupid whore
You used to say all you wanted was for me to be yours
All I ever wanted from you was a few booty calls
If you re-call I used to treat you like a groupie broad
When we fucked I refused to even take my jewelery off
But it threw me off the first time I called and you blew me off
It was a shock, it struck me as odd but it turned me on
You started gettin' moody on me pretty soon we'd argue
And the ruder you got, the more beautiful you got to me
And who'd even knew that, who would of even thought possibly
Cupid could shoot another one of them god-damned darts at me
It's true that I got shot in the heart
But when someone seems too good to be true, they usually are
But see, when you're in it, it's to hard to see
'Til you pull up and see some other dudes car parked
And reach up under your seat as your heart starts to beat
Before you make a decision that's life altering
And just as you haul and you turn and you start to leave
You hear them words echoing almost haunting
That taunting ring

Spend some time with me
I never thought that I'd find someone to be mine
Lord knows I was right cause you just crossed the line
Spend some time with me

(Yeah right bitch, Spend time with my dick)
In most cases Stats attitude is fuck a bitch
My only motive is to get head and fuck a bitch
But you was different thought we shared a covenant
Even held your hand in public
We suffering because of this
Shorty on some whole 'nother other shit
Tryin' to play slick, thinkin' I'm gonna trick off rip
I'll admit, I was caught in the mix dyin' to commit
Feed you the best of me I should have fed you piss
We started off closer than close,
But who could have predicted to know your triflin' ways
Would of stopped our growth
And the final result, back in that same boat
I ask myself do I love these hos? Nope!
Em introduced us
Fifty this is Tanya, Tanya this is fifty
Then slid off and left her to kick it with me
I complimented her, I said you had very nice lips
With my imagination, I could see her suckin' my dick
We played the phone game, a week later shit changed fast
Had her comin' over in a cab to give me some ass
Downtown Manhattan on the balcony stare at the skyline
Penthouse full of imported shit, you know how I grind
She got to talkin', talkin' like a opportunist too
Why talk when suckin' my dick is the real career move?
Says she's an inspiring actress she do videos for practice
Yeah, Yeah, now how many times I heard that shit

Spend some time with me
I never thought that I'd find someone to be mine
Lord knows I was right cause you just crossed the line
Spend some time with me


Lyrics submitted by k5every1, edited by Laabado

"Spend Some Time" as written by Gary Wright Stanley Benton

Lyrics © Kobalt Music Publishing Ltd., Sony/ATV Music Publishing LLC, Warner/Chappell Music, Inc., Universal Music Publishing Group, BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC

Lyrics powered by LyricFind

Spend Some Time song meanings
Add your thoughts

26 Comments

sort form View by:
  • +1
    General CommentOrangehaze... you make me laugh. How is he talking about Kim? "Almost went as far as introducing you to my daughters" Think beofore you speak. It's about some RANDOM chick that he fell for, some "groupie broad." He didn't think he liked her until he saw her with some other dude. Anyway I love this song. Overall the songs about relationships with chicken head bitches. I ask my self "do I love these hoes?" Nope!!!!!
    DOPESICKKon November 29, 2004   Link
  • +1
    General CommentI'm trying to figure out where the sample of "Spend some time with me" in the girl's voice comes from. I know that the rest of the samples and lyrics are from Spooky Tooth "Self Seeking Man" but what about that girl singing "Spend some time with me"?????
    razor11056on April 21, 2010   Link
  • 0
    General Commenti'm pretty sure he says :

    If there's any bitches in this room
    Then there's something I gotta say
    For all the fools who fell for the first
    Girl who comes their way
    I've been down that road and now I'm back
    sitting on square one
    trying to pick myself up
    where I started from
    the green eyeson November 10, 2004   Link
  • 0
    General Commentman, those lyrics are waaaaaaaay off.... i submitted the corrected lyrics, they should be up soon.
    reck_666on November 12, 2004   Link
  • 0
    General Commentwhy didn't they just look at the insert on the cd..
    frenzyon November 17, 2004   Link
  • 0
    General CommentWhose Eminem talking about in this song?
    [Thoughtless]on November 21, 2004   Link
  • 0
    General Commenti think hes talking to kim
    orangehazeon November 29, 2004   Link
  • 0
    General Commentanyone has a clue about the beginning beat ?
    i know it comes from another song but can't remember what...plz
    NaMTaRon November 30, 2004   Link
  • 0
    General Commenti really like this song..i think the chorus gives it a really gud sound!
    XpipXon December 18, 2004   Link
  • 0
    General Commentsik fukin song
    rabbit87on December 23, 2004   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain