"Eat You Alive" as written by William Frederick Durst, John Everett Otto, Samuel Robert Rivers and Michael W. Smith....
Hey you mrs. I don't know what the fuck your name is
I'm drawn to you, something's magnetic here
If I could approach you
Or even get close to the scent that you left behind
I'd be fine

No doubt that (no doubt)
You bring out (bring out)
The animal inside

I'd eat you alive
I'd eat you alive
I'd eat you alive
I'd eat you alive

Hey you mrs. too good to look my way and that's cool
You don't want nothing at all to do with me
But I want you, ain't nothin' wrong with, wanting you
'cause I'm a man and I can think what the hell I want
You got that straight

No doubt that (no doubt)
I'd love to (I'd love)
Sniff on them panties now

I'd eat you alive
I'd eat you alive
I'd eat you alive
I'd eat you alive

I'm sorry, so sorry (damn you're so hot)
You beauty is so vain (damn you're so hot)
It drives me, yes it drives me (damn you're so hot)
Absolutely insane

I just want to look at you
I just want to look at you
I just want to look at you, all day
There ain't nothing wrong, no
There ain't nothing wrong with that

Once you seep in (once you seep in)
Under my skin (under my skin)
There's nothing (nothing), there's nothing (nothing)
In this world that could wash you away (wash you away, wash you away)
Once you seep in (once you seep in) yeah
Under my skin (under my skin)
There's nothing (nothing) there's nothing(nothing)
In this world that could wash you away (wash you away, wash you away)

I'm sorry, so sorry (damn you're so hot)
You beauty is so vain (damn you're so hot)
It drives me, yes it drives me (damn you're so hot)
Absolutely insane

I'd eat you alive
I'd eat you alive
I'd eat you alive
I'd eat you alive
I'd eat you alive


Lyrics submitted by Aerion

"Eat You Alive" as written by Fred Durst Mike Smith

Lyrics © Sony/ATV Music Publishing LLC, Universal Music Publishing Group

Lyrics powered by LyricFind

Eat You Alive song meanings
Add your thoughts

33 Comments

sort form View by:
  • +3
    General Commenthmm this song makes you wanna have sex a little bit dirtier than normal haha
    :$
    or is that just me?
    Joanna;]on March 16, 2009   Link
  • +2
    General CommentI'm feeling this song so bad........
    ghjkdtyertycxvbon September 22, 2008   Link
  • +2
    General CommentThe chorus is just so good to sing along to, like, if you wanna let anger out or somethin.

    i would just love to scream "I'D EAT YOU ALIIIIIIIIIIIIIIVVVVVVVEEEEEEE!!!" at someone i liked......not that i would cos y'know, that'd be weird.
    picklefaceon September 21, 2009   Link
  • +1
    General Commentok song.....it's weird, though
    patriots20042004on October 14, 2004   Link
  • +1
    General CommentI thought this song was about Hot Peppers/Hot Salsa and he is hungry but afraid he will get indegestion... Think about it...

    I’m drawn to you, something’s magnetic here
    If i could approach you
    Or even get close to the scent that you left behind
    I’d be fine:
    He is in a bar and their are some Nacho chips and some Hot salsa. He wishes he can eat some because it smells so good he is drawn to it like a magnet.

    But i want you, ain’t nothing wrong with wanting you
    ‘ cause i’m a man and i can think what the hell i want
    You got that straight
    He is trying to work up some nerve to eat the hot salso but he just can't do it. and since he cant eat the hot salsa we get the next few verses...

    I’m sorry, so sorry (damn you’re so hot)
    Your beauty is so vain (damn you’re so hot)
    It drives me, yes it drives me (damn you’re so hot)
    Absolutely insane
    He cant eat the salso because its so hot but it looks soooo good that it drives him crazy.

    I just wanna look at you, i just wanna look at you
    I just wanna look at you all day
    There ain’t nothing wrong, no
    There ain’t nothing with that
    He knows he cant eat it because he will get indigestion or acid reflux so he tries to persuade himseelf just to look it it instead and then he tries to rationalize and comes to his sense in the next verse...

    Once you seep in under my skin
    There’s nothing, there’s nothing in this world
    That could wash you away
    If he eats it, there is no amount of Pepto Bismol or tums that can get rid of the indegestion.

    Sooo there you go... this song is definately about Fred Durst having a problem with eating Hot Salsa
    iconofsinon March 25, 2005   Link
  • +1
    General Commenticonofsin, you're fucking funny. you made me smile.
    Jimmy_Gordonon March 29, 2005   Link
  • +1
    General CommentThe song is about obsession of the sexual nature. He wants her, but is contantly pushed away. Although he does have some real love, he just wants her so bad. Like in the video, It's him telling her his true feelings, letting out steam (freaky steam blowing). Deep inside he wants to F*CK her like an animal ("scent that you left behind", "You bring out the animal inside", "I’d love to sniff on them panties now"). He thinks he's being evaded, so he stalks. But when he finally says all that, he realises thatwhat hes doing is wrong and feels guilty and wants to break free. Very desturbing song, but its well stated.
    TheWolfhoundon July 29, 2005   Link
  • +1
    General Commentthis song is just about pure primitive animal-like sexual attraction.

    it TOTALLY KICKS MY ASS tho, and i thinks it's great.
    yeah you can really argue about limpbizkit really has songwriting-talent or not, since it's true that they gain their whole "bad-boy"-image mostly through their 4-word-lyrics....nevertheless, personally i don't think that matters, i think their songs are just a bunch of really good music you can hear when you're mad about somebody or w/e...lyrically, they're not that great if you speak of "poetic". but who cares about that. they make fucking good MUSIC, and when i'm pissed off i like to say FUCK a million times so that's what limpbizkit is good for, to me. you can scream along with the angry tone and hear & say fuck along with em. yup.
    purplestatementon April 06, 2006   Link
  • +1
    General CommentI love this song its one of my gym running songs hahaha.

    I love it i think its just about being totally infatuated by a person and them not wanting you or not noticing you. LOVES IT!
    pheephoxon September 15, 2009   Link
  • 0
    General Commentthis song is a wierd mix of emotions. i think it's like love for this girl,i'll call her thora-since thora birch played the girl in his music video.so fred loves thora,and apparently it's a avril lavigne's "sk8r boi" scenario- he's a punk,she's a ballet girl,he wanted her,and she'd never admit that she wanted him.so thora gives him a 'i don't want to know you' attitude-hence "misses i don't what the fuck you're name is" . but they're drawn to each other,something's "magnetic" . and he's angry for her treating him like that-and he mixes a hate and lust and love feeling. and somehow "eat you alive" explains that.

    so the bridge kinda part, "i'm sorry,so sorry,you're beauty is so vain" is almost like an apology for this shit that he feels for her.

    KICK-SO-MUCH-ASS SONG!limp bizkit is awesome.
    resident_evilon November 24, 2004   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain