"Fuck Wit Dre Day" as written by Andre Young, George Clinton, David Spradley, Cordozar Broadus and Gary Shider....
Yeah, hell yeah, know what I'm sayin, yeah

Mista Busta, where the fuck you at?
Can't scrap a lick, so I know ya got your gat
Your dick on hard, from fuckin' your road dogs
The hood you threw up with, niggaz you grew up with
Don't even respect your ass
That's why it's time for the doctor, to check your ass, nigga
Used to be my homey, used to be my ace
Now I wanna slap the taste out yo mouth
Make you bow down to the row
Fuckin' me, now I'm fuckin' you, little ho
Oh, don't think I forgot, let you slide
Let me ride, just another homicide
Yeah it's me so I'ma talk on
Stompin' on the 'Eazy'est streets that you can walk on
So strap on your Compton hat, your locs
And watch your back 'cause you might get smoked, loc
And pass the bud, and stay low-key
B.G. 'cause you lost all your homey's love
Now call it what you want to
You fucked wit me, now it's a must that I fuck wit you

Yeah, that's what the fuck I'm talkin' about
We have your motherfuckin' record company surrounded
Put down the candy and let the little boy go
You know what I'm sayin, punk motherfucker

Bow wow wow yippy yo yippy yay
Doggy Dogg's in the motherfuckin' house
Bow wow wow yippy yo yippy yay
Death Row's in the motherfuckin' house
Bow wow wow yippy yo yippy yay
The sounds of a dog brings me to another day
Play, with my bone would ya Timmy
It seems like you're good for makin' jokes about your jimmy
But here's a jimmy joke about your mama that you might not like
I heard she was the 'Frisco dyke
But fuck your mama, I'm talkin' about you and me
Toe to toe, Tim M-U-T
Your bark was loud, but your bite wasn't vicious
And them rhymes you were kickin' were quite bootylicious
You get with Doggy Dogg oh is he crazy?
With ya mama and your daddy hollin' Bay-Bee
So won't they let you know
That if you fuck with Dre nigga you're fuckin' wit Death Row
And I ain't even slangin' them thangs
I'm hollin' one-eight-seven with my dick in yo mouth, beotch

Yeah nigga, Compton and Long Beach together on this motherfucker
So you wanna pop that shit get yo motherfuckin' cranium cracked nigga
Step on up. Now, we ain't no motherfuckin joke so remember the name
Mighty, mighty D-R. Yeahhh, motherfucker!

Now understand this my nigga Dre can't be touched
Luke's bendin over, so Luke's gettin' fucked, busta
Musta, thought I was sleazy
Or though I was a mark 'cause I used to hang with Eazy
Animosity, made ya speak but ya spoke
Ay yo Dre, whattup, check this nigga off loc
If it ain't another ho that I gots ta fuck with
Gap teeth in ya mouth so my dick's gots to fit
With my nuts on ya tonsils
While ya onstage rappin' at your wack-ass concerts
And I'ma snatch your ass from the backside
To show you how Death Row pull off that whoride
Now you might not understand me
'Cause I'ma rob you in Compton and blast you in Miami
Then we gon creep to South Central
On a Street Knowledge mission, as I steps in the temple
Spot him, got him, as I pulls out my strap
Got my chrome to the side of his White Sox hat
You tryin' to check my homey, you better check yo self
'Cause when you diss Dre you diss yourself, motherfucker

Yeah, nine-deuce
Dr. Dre, droppin' chronic once again
It don't stop, punishing punk motherfuckers real quick like
Compton style nigga
Doggy Dogg in the motherfuckin' house
Long Beach in the motherfuckin' house
Straight up, really doe
Breakin' all you suckaz off somethin' real proper like
You know what I'm sayin?
All these sucka ass niggaz can eat a fat dick
Yeah, Eazy-E Eazy-E Eazy-E can eat a big fat dick
Tim Dog can eat a big fat dick
Luke, can eat a fat dick
Yeah


Lyrics submitted by oofus

"Fuck wit Dre Day (And Everybody's Celebratin')" as written by Andre Young Calvin Broadus

Lyrics © Sony/ATV Music Publishing LLC, Warner/Chappell Music, Inc., Universal Music Publishing Group, BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC

Lyrics powered by LyricFind

Fuck wit Dre Day (And Everybody's Celebratin') song meanings
Add your thoughts

15 Comments

sort form View by:
  • 0
    General CommentKick ass song man, im not a fan of rap, but i love everything about the chronic, best song on the album, too
    toolmusikon March 04, 2006   Link
  • 0
    General CommentI agree. I never really liked rap (except The Streets, but that's an entirely different type of rap), but this is an amazing album.
    brown_polyesteron August 20, 2006   Link
  • 0
    General Commentum...they were complimenting the song? how much of a worthless piece of shit do you have to be to call out people you don't even know over a rap track? and keep typing phonetically, it makes you look *so* hard. go back to your gay gangbang and leave dre's legacy alone. he'd fucking destroy you you worthless piece of shit.
    saintjimmy99on July 16, 2007   Link
  • 0
    General Commentthe interesting this is how CPTlife's profile email is sk8er2b66@comcast.net... not a very "thug life" email address, is it? Sounds like a fake skater kid wanting to sound hard... he's probably a 13 y.o. white boy who JUST heard this song and wanted to look up the lyrics so he could sing along and make it look like he's known the song for years...
    dukeoveron August 23, 2007   Link
  • 0
    General CommentHey uhh CPTlife, what the fuck are you talking about? Speak some fucking english. I'm with dukeover here. You probably are some little punk ass bitch white kid trying to sound hard. News flash. White people listen to hip hop. My screen name is metalhead420. I love heavy metal and i fucking love weed. Even I have this album. Spit in the air and you'll probably hit someone who loves this fucking song. So here's a little piece of advice, junior. Keep your fucking mouth shut. Cause I can garuntee your mouth will one day write a check that your ass can't cash and someone's gonna put u in your place. Bitch
    metalhead420on August 28, 2007   Link
  • 0
    General Commentit is the biggining of the battle between ez-e and dre. it came out after ez-e recorded Real motherphuckin G'z Ez-e never did make a truce wit dre but he did with everyone else
    caliskaterz01on April 01, 2008   Link
  • 0
    General Commentit is the biggining of the battle between ez-e and dre. it came out after ez-e recorded Real motherphuckin G'z Ez-e never did make a truce wit dre but he did with everyone else
    caliskaterz01on April 01, 2008   Link
  • 0
    General CommentActually, Real Mothaphukin Gs came out as a response to this song. They mention it in the first verse:
    "Yo E, they tried to fade you on Dre Day"
    "But Dre Day only made Eazy's payday."
    seansteron May 19, 2008   Link
  • 0
    General CommentI love snoop doggs verse.

    awesome song all around though
    stevenplaysbasson August 10, 2008   Link
  • 0
    General CommentCan anyone tell me what the conflict between dr/easy/busta was?
    Claytothetonon October 09, 2008   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain