"Fastlove" as written by and George/rushen Michael....
(Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Ooh ooh, baby baby)

Looking for some education
Made my way into the night
All that bullshit conversation
Baby, can't you read the signs?

I won't bore you with the details, baby
I don't even wanna waste your time
Let's just say that maybe
You could help to ease my mind
Baby, I ain't Mr. Right

But if you're looking for fast love
If that's love in your eyes, it's more than enough
Had some bad love
Some fast love, is all that I've got on my mind

(Ooh ooh, baby baby)
Ooh, yeah yeah (ooh ooh, baby baby)
What's there to think about, baby?
(Ooh ooh, baby baby) hey baby, oh yeah (ooh ooh, baby baby)

Looking for some affirmation, made my way into the sun
My friends got their ladies, they're all having babies
But I just wanna have some fun

I won't bore you with the detail, baby
You gotta get there in your own sweet time
Let's just say that maybe, you could help to ease my mind
Baby, I ain't Mr. Right

But if you're looking for fast love
That's love in your eyes, it's more than enough
Had some bad love
Some fast love, is all that I've got on my mind

(Ooh ooh, baby baby)
Ooh, yeah yeah (ooh ooh, baby baby)
What's there to think about, baby?
(Ooh ooh, baby baby) get yourself some lessons (ooh ooh, baby baby)

So close I can taste it now baby
So close

In the absence of security, I made my way into the night
Stupid Cupid keeps on calling me
And I see lovin' in his eyes
I miss my baby, oh yeah
I miss my baby tonight
So why don't we make a little room in my BMW, babe
Searchin' for some peace of mind
Hey, I'll help you find it
I do believe that we are practicing the same religion

Oh, you really oughta get up now, that's right
Oh, you really oughta get up

Looking for some affirmation
(Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Gotta get up, get down
Gotta get up, get down


Lyrics submitted by oofus, edited by Serafina Pekkala

"Fastlove" as written by Patrice Rushen George Michael

Lyrics © Warner/Chappell Music, Inc.

Lyrics powered by LyricFind

Fastlove song meanings
Add your thoughts

15 Comments

sort form View by:
  • +2
    General CommentReally, I didn't know there was a II!!!??
    One of my favourites upbeat tracks ever!
    Of course it's about casual sex, but it's still so well written that it's just exquisite! I adore the "so why don't we make a little room in my BMW...." And the "I do believe that we are practising the same religion"...I even used to quote that! haha
    And the "I miss my baby..." The guy has physical needs, but still can't get that person out of mind, like happens to everyone who isn't over someone so important to us! :'(
    Gabigson August 14, 2005   Link
  • +1
    General CommentI lOVE this song! Just so funky!

    Honestly I think it's about not wanting all of the emotional crap in a relationship. What he wants is just a pure physical relationship
    msngjon April 16, 2005   Link
  • +1
    General Commentthere's fastlove part II also. it's in george michael upper album, a 2nd cd with Older. it's special edition you can get off amazon i think
    perplex_on July 23, 2005   Link
  • +1
    General Commentthis song is an absolute classic....it's not so well known though so some dont really know about it...but yeah, it's str8 forward, a guy was in a committed relationship, didn’t work out and now he just wants to not worry about love (and have a good ol time) – like lots of people who come out of a failed relationship, he's looking for a shallow escape from his heartbreak. classic lines include "in the absence of security, I made my way into the night" and "I miss my baby, tonight / so why don’t we make a little room in my BMW" and of course "had some bad love / so fast love is all that's on my mind". i love how it also sounds like he's trying to recruit someone else and save that person from the heartache and complexity of relationships.
    cdineroon February 06, 2006   Link
  • +1
    General CommentThe song is an amazing song!!
    The song is clearly about his sexuality "i do believe that we are practicing the same religion". He wants fast love, he just wants sex wherever whenever with whomever. "make a little room in my BMW babe".. It's pretty obvious. The whole albums about change, and more importantly accepting change.
    aaron14on June 27, 2006   Link
  • +1
    General Commentwrong lyrics

    in the absence of security
    I made my way into the night
    stupid cupid keeps on calling me
    but I see nothing in his eyes


    It's nothing in his eyes not lovin' in his eyes.

    and the song is about cruising
    Serafina Pekkalaon March 20, 2017   Link
  • 0
    General Commentwhat the hell is up with this site? (no offense, i actually love this site :D) but why do so many songs not have comments.

    isnt this like a top10 song for a bbq party in the hot sun ? :D
    perplex_on April 09, 2005   Link
  • 0
    General Commentwow that wasnt obvious in the song thanks for pointing it out!.... just kidding :D

    yeh its a great song, very funky!
    perplex_on July 23, 2005   Link
  • 0
    General Comment"so why don't we make a little room
    in my BMW babe "

    haha wow i never noticed that lyric before! that rocks :D
    perplex_on October 05, 2005   Link
  • 0
    General CommentThis song is pretty funky. It made me think twice about ol' boy, George. Funkier than I would have thought he was capable of. Its pretty straightforward. Some people don't want to chat about the weather, or what's on tv, or what they did at work. Some people just want to look someone else in the eye and know that they're wanted and accepted.

    Of course part of this song is about how we fill our emotional void with physical experiences. And thats a defense mechanism, and sometimes it's not all bad. Sometimes it's the medicine you need. Don't cry about the girl you loved who dumped you for no reason. Go have a fling with one who likes you, don't complicate things unless the need to be. Get yourself a lesson in love. I can dig it.

    inlieu..i'm not sure G. Mikey is exactly the marrying type.. ;)*snurkle*
    grimjackon February 15, 2008   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain