"What Kind Of Love Are You On?" as written by and Joe Perry Steven Tyler....
You say one thing then you do another.
You got it all wrong so you blame it on your mother.
You're kicking the dog but you can't get the cat.
You know it ain't cool but you like it like that.
Ev'rybody talking 'bout what it ain't; kiss on the devil and you piss off a
saint.
But it can't be love if you don't have to crawl.
You say you don't need nothing but you got to have it all.
I wanna know, what kind of love are you on?
Jelly Roll Jane rolling on the rug taking on her lover like a brand new drug.
Do the same thing ev'ry damn day, do the same thing, do the same thing, never
get enough.
I wanna know what kind of love are you on?
I've got to know what kind of love are you on?
Oh when jack took Jill up that hill she charged his ass a quarter.
Well, he flipped his lid, uh, 'cause what she did, aw, she shouldn't hadn't
oughta
Ah, ha, ha, ha, ha, ha, ha.
Rocking in a cradle with a high school vamp, screaming at a homey like an old
tube amp.
Up, down sideways, going in and out of things.
Ev'rybody else say, "Why you kiss the girls and make them cry?"
I've got to know, what kind of love are you on?


Lyrics submitted by ruben

"What Kind of Love Are You On" as written by Joe Perry Jack Martin Blades

Lyrics © Sony/ATV Music Publishing LLC, Warner/Chappell Music, Inc., Peermusic Publishing, THE BICYCLE MUSIC COMPANY, BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC

Lyrics powered by LyricFind

What Kind Of Love Are You On? song meanings
Add your thoughts

4 Comments

sort form View by:
  • 0
    General Commentarmageddon has just been on tv and this is one of the songs on the soundtrack, havent herd it in years, strange song......
    Factory3on January 01, 2006   Link
  • 0
    General Commentwell.... yeah this song is a little odd, but it sounds great!

    "When Jack took Jill up that hill
    She charged his ass a quarter
    Well he flipped his lid, uh, cause what she did
    Oh, she shouldn't hadn't oughta..."

    hmmmm..... !?!?
    robturneyon May 24, 2006   Link
  • 0
    General CommentWell knowing Steven Tyler...

    "When Jack took Jill up that hill
    She charged his ass a quarter
    Well he flipped his lid, uh, cause what she did
    Oh, she shouldn't hadn't oughta..."

    I'm guessing that it's a metaphor about Jack and Jill having sex and she charged him for it and he got mad....

    It sort of relates to this earlier bit:

    Jelly roll Jane, rollin' on the rug
    Tokin' on a lover like a brand new drug
    Do the same thing every damn day
    Do the same thing, do the same thing
    Never seem to get enough

    She has guys over every day and tries them out like a new drug...can't get enough obviously.
    adagiominoreon August 23, 2006   Link
  • 0
    General CommentHeard this on the radio just now, and I always thought it was "what kind of /lover you are/" until the DJ said the name of the song. Pretty sad since I was in high school when Armageddon came out. *lol*
    SaDiabloon March 01, 2010   Link

Add your thoughts

Log in now to tell us what you think this song means.

Don’t have an account? Create an account with SongMeanings to post comments, submit lyrics, and more. It’s super easy, we promise!

Back to top
explain